2013. április 11. (csütörtök)
9.00–10.00 Regisztráció
10.00–10.30 Megnyitó (Díszterem)
A konferenciát megnyitja:
Pál József
a Szegedi Tudományegyetem rektorhelyettese
A résztvevőket köszönti:
Józsa Krisztián
a konferencia elnöke
10.30–11.50 Plenáris előadás (Díszterem)
Assessing Quantitative Problem Solving in Primary School
Előadó: Therezinha Nunes, Department of Education, University of Oxford
Levezető elnök: Fejes József Balázs
11.50–12.10 Szünet
12.10–13.50 A1 Szimpózium (Díszterem)
Tanulói szövegek és értékelésük empirikus vizsgálata
Elnök: Molnár Edit Katalin és Zentai Gabriella
Opponens: Horváth Zsuzsanna
Az anyanyelvoktatás programjainak hatása a fogalmazásképesség fejlettségére
Nagy Zsuzsanna
A szövegalkotás értékelése valószínűségi tesztelméleti módszerekkel
Molnár Edit Katalin, Vígh Tibor
A szövegalkotás és a szövegértés összefüggései egy 9. évfolyamos mintán
D. Molnár Éva, Molnár Edit Katalin
A fogalmazási képesség fejlettségének összefüggései háttérváltozókkal
Tóth Edit, Zentai Gabriella
A2 Tematikus szekció (Kistanácskozó 217.)
Motivation and Learning Environment
Elnök: Nikolov Marianne
Students’ Ratings about Themselves and the School in the 5-6th Grades
Habók Anita
What Goal Structures Mean to Hungarian Young Adolescents?
Fejes József Balázs
Exploring Reading Motivation of 10-14 year-old Students
Szenczi Beáta
13.50–14.50 Ebéd
14.50–16.30 B1 Tematikus szekció (Kistanácskozó 217.)
A társas környezet befolyásoló szerepe
Elnök: D. Molnár Éva
A szülői bánásmód kapcsolata a szocioökonómiai háttérrel, valamint az iskolai tanulás eredményességével
Kis Noémi
Középiskolás szülők véleménye zene és matematika kapcsolatáról
Csíkos Csaba, Dohány Gabriella
Kognitív folyamatok a gyermekek szociometriai pozíciójának hátterében
Gál Zita
Az egészség és a betegség szociális reprezentációja előmérés
Lele Anita
B2 Tematikus szekció (Díszterem)
Innovative Assessments in Mathematics
Elnök: Csapó Benő
Measuring Problem Solving Competencies in Childhood
David A. Tobinski, Annemarie Fritz-Stratmann, Walter Hussy
Assessment for Teaching-Learning Improvement: AVIMES Project - Case Study in Mathematics Education (6-14 years)
Silvana Mosca, Miranda Mosca
Children’s Learning about Randomness and Randomisation
Peter Bryant, Terezinha Nunes, Deborah Evans, Laura Gottardis, Maria-Emmanouela Terlektsi
Identifying Characteristic Types of DIF Items in the National Educational Testing of Mathematics in the Slovak Republic
Michal Hajdúk, Martina Pigová
16.30–16.50 Szünet
16.50–18.30 C1 Tematikus szekció (Kistanácskozó 217.)
Felsőoktatás
Elnök: Nyitrai Ágnes
Tanítóképzős hallgatók környezeti attitűdje
Major Lenke
Projektmódszerrel elérhető eredmények a környezetmérnök képzésben
Bodáné Kendrovics Rita
Az oktatói tevékenység értékelésének lehetőségei- az oktatói portfólió
Tókos Katalin, Kovács Zsuzsa
A fizika alapozó tárgyak hatékonysága mérnök- és fizika BSC-szakokon
Székely László, Farkas Zsuzsanna, Víg Piroska, Seres István
C2 Tematikus szekció (Díszterem)
ICT in education
Elnök: Molnár Gyöngyvér
ICT Vocabulary of Preschool Children
Katalin Szili
Laboratory Notebooks - What Are You Assessing?
Laura Rice, Leeanne Hinch, Odilla Finlayson
Issues of Student Assessment in International Telecollaborative Project-Based Learning
Kumiko Aoki, Pal Molnar
19.00– Állófogadás
2013. április 12. (péntek)
09.00–10.40 D1 Tematikus szekció (Kistanácskozó 217.)
Speciális területek vizsgálata
Elnök: Farkas Zsuzsanna
A játék és a mese jelenléte a kisgyermekek életében
Nyitrai Ágnes, Darvay Sarolta
A vizuális kategorizáció fejlődésének vizsgálata
Rokszin Adrienn Aranka
Tanulói és hallgatói teljesítménymérés és értékelés lehetőségei elektronikus tanulási környezetben, s ezek hatása a tanulási eredményekre
Molnár György
A térszemlélet fejlődésének vizsgálata statikus és mozgó ábrás tesztekkel
Babály Bernadett, Kárpáti Andrea, Budai László
D2 Szimpózium (Díszterem)
First Steps Towards the Online Diagnostic Assessment of Foreign Language Vocabulary
Elnök: Tibor Vidákovich
Opponens: Marianne Nikolov
Synthesis of Literature on the Assessment of Foreign Language Vocabulary
István Thékes
Word Knowledge in the Initial Stage of Learning English and German
Olga S. Hrebik
Assessment of English and German Vocabulary of 6th Graders
Tibor Vígh
Students` Achievements and Test Solving Behaviour on Online Foreign Language Vocabulary Tests
Tibor Vidákovich
10.40–11.00 Szünet
11.00–12.40 E1 Szimpózium (Díszterem)
Számítógép alapú tesztelés kisiskolás diákok körében
Elnök: Pásztor Attila
Opponens: Turcsányi-Szabó Márta
Az eDia online diagnosztikus mérési rendszer
Molnár Gyöngyvér , Csapó Benő
Papír és számítógép alapú tesztelés összehasonlító vizsgálata 1-2. évfolyamon
Hülber László, Molnár Gyöngyvér
Számítógép alapú versus szemtől szembeni tesztelés validitás - és hatékonyságvizsgálata első osztályosok körében
Pásztor Attila, Molnár Gyöngyvér
A beszédpercepció online mérése 1-3. osztályos tanulók körében
Szili Katalin , Pásztor Attila
E2 Tematikus szekció (Kistanácskozó 217.)
Assessments in Music and Art Education
Elnök: Peter Bryant
The Possibility of Testing Sight-Reading Ability during Piano Performance
Benedekfi István, Buzás Zsuzsa
Assessment of Musical Abilities at Conservatories - Results of a Pilot Study
Zsuzsa Buzas
Assessing Youth Art: Cultural Anthropological Investigation of Visual Culture Learning Communities (VCLC)
Andrea Kárpáti, László Papp
12.40–13.40 Ebéd
13.40–15.00 Plenáris előadás (Díszterem)
From the Concept of ZPD (Zone of Proximal Development) to the Practice of Dynamic Assessment
Előadó: Alex Kozulin, Feuerstein Institute, Jerusalem
Levezető elnök: Szenczi Beáta
15.00–15.20 Szünet
15.20–17.00 F1 Tematikus szekció (Díszterem)
Assessments in Different Domains
Elnök: Kárpáti Andrea
Students’ Competence Map: Developing a Measure of Competence
Hercz Mária, Koltói Lilla
Clinical Applications of DA: Later Development of Learning Potential of ’Non-Gainer’ Children with Autistic Features
Krisztina Bohács
Educating Professional Mentors for Newly Qualified Teachers (NQTs)?
Sissel Ostrem, Brit Hanssen
F2 Poszter szekció
Elnök: Prisztóka Gyöngyvér
A dadogás vizsgálatának logopédiai szempontú megközelítése
Tóthné Aszalai Anett
Aki nem bukott meg, az nem is volt egyetemista... A bukás jelensége a Műegyetemen
Kata János
Képzők képzése: Innováció a felsőoktatásban
Kálmán Anikó
Pótolható az alapszintű matematikai hiányosság a felsőoktatásban?
Kollár Judit
A zenei és olvasási képességek vizsgálata az általános iskola első és második osztályos tanulói körében
Asztalos Kata, Kiss Renáta Mária, Török Tímea
Nyelvtankönyv kollaboratív átdolgozása a Moodle tanulási környezet kreatív moduljával
Kétyi András, Kárpáti Andrea
Az együttműködést fejlesztő pedagógiai módszer: a témacentrikus interakció
Sápiné Bényei Rita
17.00–17.20 Szünet
17.20–18.20 PÉSZ "osztálytalálkozó"
19.00– Vacsora
2013. április 13. (szombat)
09.00–10.40 G1 Szimpózium (Díszterem)
Online tesztelés: új lehetőségek és mérési módszerek
Elnök: Hülber László
Opponens: Ollé János
Az online tesztelésre való áttérés vizsgálata általános iskolás tanulók körében
Hülber László
Többszakaszos adaptív tesztek gyakorlati alkalmazása
Magyar Andrea
Az információs és kommunikációs technológiai műveltség online mérési lehetőségei
Tongori Ágota
A kreativitás online diagnosztikus mérése
Pásztor Attila
A kollaboratív problémamegoldás mérése
Pásztor-Kovács Anita
G2 Tematikus szekció (Kistanácskozó 217.)
Dimensions of Reading Assessment
Elnök Csíkos Csaba
The Impact of Maternal Education and Preschool Education on Hungarian Students’ Reading Performance
Hódi Ágnes, B. Németh Mária, Tóth Edit, Erzsébet Korom
The Relationship Between Parental Reading Patterns and Gender Differences in Reading Attitude Among Young Children
Fülekiné Joó Anikó
Factors Predicting 8th Grade Hungarian Students’ Reading Skills in English and in German
Nikolov Marianne, Benő Csapó
10.40–11.00 Szünet
11.00–12.40 H1 Tematikus szekció (Díszterem)
Az idegennyelv- és a matematikatanulás kutatásának új eredményei
Elnök: Vígh Tibor
A nyelvtanulási stratégiák vizsgálata és az alkalmazásukat meghatározó tényezők
Habók Anita, Doró Katalin
Angol idiómák ismeretének összefüggése néhány háttértényezővel magyar főiskolások körében.
Németh Anikó, Thékes István
Blogkörnyezetben tanuló felfedező közösség tanulási hatékonyságának, közösségtudatának és elégedettségének összefüggésvizsgálata
Molnár Pál
Adaptív stratégiahasználat a matematikaoktatásban
Vígh-Kiss Erika
H2 Tematikus szekció (Kistanácskozó 217.)
Demokratikus gondolkodás, igazságosság és attitűdök az iskolában
Elnök: Korom Erzsébet
A demokratikus gondolkodás fejlesztésének és az előítéletek csökkentésének lehetőségei történelemórán
Apró Melinda
Igazságosság élménye az iskolában, avagy a tanári viselkedés megjelenése serdülők körében
Pinczés Tamás, Pikó Bettina
Az iskola demokratikus jellegének megítélése 7. és 11. évfolyamos tanulók körében végzett kérdőíves vizsgálat alapján
Kinyó László
Matematikával kapcsolatos tanulói meggyőződések kérdőívének empirikus vizsgálata
Kelecsényi Rita, Csíkos Csaba
12.40–13.00 Szünet
13.00–14.40 I1 Tematikus szekció (Díszterem
Gondolkodási stratégiák és fejlesztésük
Elnök: Hercz Mária
A probléma alapú tanulás alkalmazása humán tantárgyak területén
Bús Enikő
Az algoritmikus gondolkodás szerepe és vizsgálati lehetőségei egy pilot vizsgálat tükrében
Hricsovinyi Julianna
Tartalomfüggetlen online számítógépes játékok induktív és deduktív gondolkodást fejlesztő hatásának vizsgálata
Debreczeni Dániel Géza
Kapcsolat a fejben számolás stratégiái és a fejben számolás készségének teljesítményszintje között negyedik osztályos tanulók körében
Csíkos Csaba
I2 Tematikus szekció (Kistanácskozó 217.)
Különleges bánásmódot igénylő gyermekek és fiatalok
Elnök: Kinyó László
Tanulásban akadályozott tanulók rendszerező képességének fejlődése
Zentai Gabriella, Fazekasné Fenyvesi Margit
Hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű 8. évfolyamos tanulók jövőképének kérdőíves vizsgálata
Bathó Edit, Fejes József Balázs
Gyermekvédelmi szakellátásban nevelkedő gyermekek és fiatalok néhány jellemzője az iskolával és a kortárs kapcsolatokkal összefüggésben
Rausch Attila
Sportszakos hallgatók felkészítése az integrált testnevelés oktatására
Prisztóka Gyöngyvér, Tóvári Ferenc
14.40–15.10 A konferencia zárása (Díszterem)