Részletes szakmai program - 2012. április. 26. (csütörtök)
08.00-09.30
Regisztráció
09.30-10.00
Megnyitó
(Díszterem)
Elnök: Csapó Benő
A konferenciát megnyitja: Pál József rektorhelyettes, SZTE
10.00-11.20
Plenáris előadás
(Díszterem)
Mathematical Assessment and Mathematical Reasoning
Peter Bryant
Department of Education, University of Oxford
Levezető elnök: Benő Csapó
11.20-11.30
Szünet
11.30-13.00
| Thematic Paper Presentation | ||
|---|---|---|
Assessing Complex Problem Solving Chair: Gyöngyvér Molnár | Díszterem | Measuring Complex Problem Solving across Different Class Levels: Assessment, Invariance, and Construct Validity (Samuel Greiff, Joachim Funke) |
| Educational Process Mining – Clustering Students’ Test-taking Behaviour in Internet-based Simulations (Krisztina Tóth, Heiko Rölke, Frank Goldhammer) | ||
| Dynamic Systems and their Importance in Competence Assessment of Problem Solving (Joachim Funke, Samuel Greiff) | ||
| EcoSphere - A New Paradigm for Complex Problem Solving Assessment in the Adolescence (David Tobinski) | ||
A tanulás néhány pszichológiai aspektusa Elnök: Zsolnai Anikó | Tárgyaló fszt. 3. | Autisták tanulási-, emlékezeti-, nyelvi képességeinek vizsgálata a fejlesztés tükrében (Szabó-Balogh Virág) |
| Verbális fluencia vizsgálata autizmussal élő gyermekeknél (Tánczos Tímea, Szabó-Balogh Virág) | ||
| Az alvás eltérő hatása különböző implicit tanulási mechanizmusokra alvási apnoéban (Csábi Eszter) | ||
| Általános iskolás 1. és 2. osztályos tanulók munkamemória –és végrehajtó funkcióinak feltérképezése longitudinális vizsgálatban (Tánczos Tímea) | ||
13.00-14.00
Ebéd
14.00-15.30
| Symposium | ||
|---|---|---|
High-tech Assessment and Novel Low-cost Opportunities in Education Chair: András Lőrincz | Díszterem | Webcam based Analysis of Facial Expressions (Judit Sebők, Tamás Nagy) |
| The Transition from Single Testing to Complex Systems of Assessments (Gyöngyvér Molnár, Attila Pásztor) | ||
| Analysis of Facial Expressions with Special Need Children: Preliminary Results (Brigitta Miksztai-Réthey, Tímea Magyar) | ||
| Multiplayer Educational Games with Intelligent Tutor: Progress Report (András Dudás, Zoltán Tősér) | ||
Helyzetkép az erdélyi anyanyelvoktatásról (Az olvasás és szövegértés színvonala, tanulói teljesítmények, attitűdök, társadalmi háttér) Elnök: Pletl Rita | Tárgyaló fszt. 3. | Személyiségtulajdonságok felismerése adott szöveg értelmezése alapján (Horváth Zsófia Irén) |
| Az olvasás és szövegértés színvonala az elemitől az érettségiig (Pletl Rita) | ||
| A vizsgálati minta sajátosságai és oktatási szintek szerinti eredmények alakulására alkalmazott matematikai modell (Harangus Katalin) | ||
| Az erdélyi magyar diákok olvasási-szövegértési eredményeinek társadalmi hátteréről (Gergely Erzsébet-Emese) | ||
| Pályaválasztás és pályakép vizsgálata a XI. osztályosok körében (Szentes Erzsébet) | ||
15.30-15.45
Kávészünet
15.45-17.15
| Szimpózium | ||
|---|---|---|
Többségi és tanulásban akadályozott gyermekek szociálisprobléma-megoldó gondolkodásának összehasonlító vizsgálata Elnök: Lesznyák Márta | Tárgyaló fszt. 3. | A szociálisprobléma-megoldó gondolkodás modelljei és mérési-fejlesztési lehetőségei (Kasik László, Zsolnai Anikó) |
| Tanulásban akadályozott serdülők társas viselkedésének általános jellemzői (Máténé Homoki Tünde) | ||
| A Szociálisprobléma-megoldó gondolkodás kérdőív kipróbálása tanulásban akadályozott gyermekek körében – a kismintás vizsgálat tanulságai (Tóthné Aszalai Anett) | ||
| Többségi és tanulásban akadályozott gyermekek szociálisprobléma-megoldó gondolkodásának különbségei – a nagymintás vizsgálat eredményei (Lesznyák Márta) | ||
| Thematic Paper Presentation | ||
|---|---|---|
Assessing Students’ Development Chair: Benő Csapó | Díszterem | Computer-based Game Environment for Promoting the Flexible Understanding of the System of Natural Numbers (Boglárka Brezovszky, Erno Lehtinen) |
| Finnish Ninth Graders Six Years Apart. How to Explain Declining Achievement and Adverse Attitudinal Development? (Sirkku Kupiainen, Jukka Marjanen, Mari-Pauliina Vainikainen, Jarkko Hautamäki) | ||
| Previous Knowledge and Task Performance as Predictors of Girls’ and Boys’ Interest in Low-stakes Assessment Tasks of Mathematical Thinking Skills (Mari-Pauliina Vainikainen, Sirkku Kupiainen, Jukka Marjanen, Jarkko Hautamäki) | ||
| The Impact of Basic School-readiness Skills on 2nd Graders’ Reading Developmental Patterns: a Cohort Study (Ágnes Hódi, Mária B. Németh) | ||
17.15-17.30
Kávészünet
17.30-19.00
| Thematic Paper Presentation | ||
|---|---|---|
Development and Measurement across Affective and Cognitive Domains Chair: Krisztián Józsa | Tárgyaló fszt. 3. | Students’ Attitudes towards Immigrants in Various Secondary School Types of Szeged (Katinka Dancs, László Kinyó) |
| The Development and Measurement of the Emotional Skills under a Music Therapy Training (Magdolna Szabadi) | ||
| The Role of Evaluation and Examination in the Schools of Reform Pedagogy (Gabriella Czitán) | ||
| Pedagogical Development and Measurement of Professional Canoe Athletes during Olympic Preparation (Attila Ferenc Szabó) | ||
Olvasáskutatás Elnök: Csapó Benő | Díszterem | Az olvasói profil, a szövegértési teljesítmény és egyes kiemelt háttérváltozók összefüggései a PISA2009 magyarországi eredményeiben (Ostorics László, Balázsi Ildikó) |
| A kompetenciamérés szövegértési mérésének tartalmi és műveleti felosztása és a résztesztenkénti eredmények vizsgálata (Balkányi Péter, Rauf Bettina, Suhajda Emese) | ||
| Itemszintű válaszidők elemzése képességtesztekben (Tóth Dénes, Csépe Valéria) | ||
| Tizenegyedikes tanulók tankönyvolvasási stratégiái (Molitorisz Anikó) | ||
19.30-
Állófogadás
Szeged
