Meghívott előadók
(Rövid szakmai életrajz)

  • Prof. Dr. Pang Ming Fai (University of Hongkong)
  • Dr. Mari-Pauliina Vainikainen (University of Helsinki)
  • Prof. Dr. Romain Martin (University of Luxemborg)

 

pangmf_170

Prof. Dr. Pang Ming Fai (University of Hongkong)

Ming fai Pang a Hong Kongi Egyetem Neveléstudományi Karának docense. Főbb kutatási területei a tanulás, tanítás és az értékelés, ezen belül pedig a fenomenológia, a variációs elmélet és a tanulás tanulása. Jelenleg kiterjesztette kutatásai fókuszát a kritikai gondolkodás, az érvelő képesség és a pénzügyi és gazdasági műveltség fejlesztésére és értékelésére. 2009 és 2010 között ő vezette Carl és Thecla Lamberg vendégprofesszori látogatását a Gothenburgi Egyetemen (Svédország), valamint a Dortmund Műszaki Egyetem Gambrinus Ösztöndíjának kitüntetettje 2015 és 2016 között. Professzor Pang 2010 óta az impakt faktorral rendelkező Educational Research Review tudományos folyóirat szerkesztője, valamint tagja a Vocations and Learning, az International Journal for Lesson and Learning Studies és az International Review of Economics Education folyóiratok szerkesztői bizottságának.

 

Dr. Mari-Pauliina Vainikainen (Helsinki Egyetem)

Mari-Pauliina Vainikainen a Helsinki Egyetem Pedagógiai Értékelési Központjának projekt menedzsere, okleveles pszichológus, aki a speciális nevelés területén szerzett PhD fokozatot. Nagymintás kutatásai a tanulás tanulásának képességfejlesztésével, valamint a kisiskolások teljesítményét befojásoló tényezők fejlesztésével foglalkoznak, beleértve a kisiskolások hátterét, motivációs faktorait, érdeklődését és tanulási erőfeszítését; országos, iskolai és korcsoport szintű, szocialitást befolyásoló is tényezők faktorait, melyek befolyással lehetnek továbbá a tanulási kimenetel fejlődésére, valamint az értékelési szituációban való hajlam fejlődésére. Kiemelt érdeklődési területe a tanulmányaikban segítségre, támogatásra szoruló gyengén teljesítők és kisikolások támogatásának vizsgálata az esélyegyenlőség jegyében. Számos keresztmetszeti és longitudinális neveléstudományi vizsgálat projektjének vezetője, melyek többségét a legnagyobb Finn szervezettel, a Nemzeti Oktatási Testülettel, valamint az Oktatási és Kulturális Minsiztréiummal együttműködve folytatnak. A 2015-ös és a 2018-as PISA mérések finn NPM (Nem Public Management) helyettese, amely által az együttműködő problémamegoldás és az általános kompetenciák magterületeiről készülő jelentések, valamint a mérés koordinálásának felelőse. Ezen kívül főszerkesztője a “Psykologia” című finn pszichológiai folyóiratnak.

 

romainmartin_170

Prof. Dr. Romain Martin (University of Luxemborg)

Dr. Romain Martin a pszichológiai és empirikus neveléstudományi kutatások doktora, a Luexemburgi Egyetem Oktatási Vizsgálatok Központjának igazgatója. Amellett, hogy mester- és PhD fokozatot szerzett differenciális és nevelsétudományi pszichológiából a Nancy 2 Egyetemen, professzor Martin képzett általános iskolai tanár és regisztrált állami pszichológus Luxemburgban. Kutatási területei az élethosszig tartó tanulás, a kognitív idegtudomány neveléstudományi kontextusban, a nagymintás és longitudinális kutatások, valamint a pedagógiai értékelés és a technológa-támogatott taneszközök fejlesztése. Vezető kutató vagy projekttag volt több oktatási méréssel és alkalmazot kognitív tudománnyal kapcsolatos kutatásban is. A számítógép-alapú tesztelés úttörőjeként kezdeményezett egy nyílt forráskódú, számítógép-alapú mérést, melyet a luxemburgi székhelyű informatikai központtal, a CRP Henri Tudorral (Public Research Centre Henri Tudor) közösen fejlesztettek, és melyet több nagymintás, nemzetközi kutatásban is alkalmaztak. Ez a projekt egy spin-off cég létrehozásához vezetett 2013-ban, melynek egyik társalapítója maga Romain Martin. Prof. Martin szerzője és társszerzője számos, az alkalmazott kognitív tudományok és értékelésük terén létrejött lektorált tanulmánynak, könyvfejezetnek és könyvnek. Olyan nagymintás, nemzetközi összehasonlító vizsgálatokban vesz részt jelenleg is, mint például a PISA (Porgram for International Student Assessment) és a PIAAC (Program for the International Assessment of Adult Competencies).