2011. április 29. (péntek) 10.30-10.50
Megnyitó
(Díszterem)
A konferenciát megnyitja:
Csernus Sándor
a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának dékánja
A résztvevőket köszönti:
Csapó Benő
a Pedagógiai Értékelési Konferenciák alapító elnöke
Vidákovich Tibor
a PÉK 2011 konferencia elnöke
2011. április 29. (péntek) 10.50-11.40
Plenáris előadás
(Díszterem)
Interactive problem solving - From a static to a dynamic perspective
Joachim Funke
Department of Psychology, University of Heidelberg, Germany
Levezető elnök: Csapó Benő
2011. április 29. (péntek) 11.50-12.50
| TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
| A tudás és a képességek értékelése Elnök: Zsolnai Anikó | Díszterem | A rendszerező képesség fejlődése az általános iskola első és harmadik osztálya között (Zentai Gabriella) |
| Természettudományos alapismeretek fejlődése 4-6. évfolyamon (Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné) | ||
| Nulladik matematika zárthelyi a BME-n 2010. (Csákány Anikó) | ||
| Az affektív tényezők értékelése Elnök: Kasik László | Tárgyaló | A tanulási motiváció számítógépes vizsgálatának lehetőségei nemzetközi kitekintésben (Szenczi Beáta, Hricsovinyi Julianna, Józsa Krisztián) |
| A célorientációk kérdőív működésének vizsgálata klasszikus és modern tesztelméleti eszközök felhasználásával (Fejes József Balázs, Vígh Tibor) | ||
| Tanulás tanulása affektív területének mérése 3. és 6. évfolyamon (Habók Anita) | ||
| Implicit matematikai meggyőződések elemzése kvalitatív kutatási módszerrel (Csíkos Csaba) | ||
2011. április 29. (péntek) 13.50-15.10
| SZIMPÓZIUM | ||
| A tanulás eredményességét befolyásoló pszichikus és környezeti tényezők Elnök: Kasik László Opponens: Zsolnai Anikó | Díszterem | Az önszabályozott tanulás összefüggései az attribúció és az önhatékonyság szintjével 5. évfolyamon (D. Molnár Éva) |
| Az ismeretelméleti meggyőződések és a tanulmányi eredmény összefüggései 7. évfolyamon (Barassevich Tamás) | ||
| Az anya iskolai végzettségének hatása a fogalmazásképesség fejlettségére különböző életkorokban (Nagy Zsuzsanna) | ||
| A tanulmányi teljesítmény, a szociálisérdek-érvényesítő képességek és a családi háttér kapcsolata 5., 8. és 12. évfolyamosok körében (Kasik László) | ||
2011. április 29. (péntek) 13.50-15.10
| TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
| Speciális területek értékelése Elnök: Korom Erzsébet | Tárgyaló | Az egészséges életvitelre vonatkozó ismeretek és az egészségmagatartás mérése 10-15 éves gyerekek körében (Benkő Brigitta, Szélesi Bettina) |
| 7. és 11. évfolyamos tanulók demokrácia- és állampolgár-értelmezései (Kinyó László) | ||
| A hangszertanulás lehetséges transzferhatásai (Buzás Zsuzsa) | ||
| Korrekt pedagógiai értékelés lehetőségei a magyar zeneművészeti felsőoktatásban (Gönczy László) | ||
2011. április 29. (péntek) 15.20-16.10
Plenáris előadás
(Díszterem)
Az Y generáció vizuális nyelve: dialektusok, műfajok, fejlődés, értékelés
Kárpáti Andrea
ELTE TTK, UNESCO Multimédia-pedagógiai Központ
Levezető elnök: Vidákovich Tibor
2011. április 29. (péntek) 16.30-18.30
| TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
| Információs-kommunikációs technológiák Elnök: Molnár Gyöngyvér | Díszterem | A 2009. évi PISA-mérés eredményei az IKT-eszközök használatáról (Dancsó Tünde) |
| Kapcsolathálózati adatbányászat, elemzés és vizualizáció a hálózat alapú tanulás szolgálatában (Molnár Pál) | ||
| Közösségi hálózatok használata a projektmunka során (Hülber László) | ||
| Webkonferencia-programcsomag használatának hatása az informatikadolgozatokban elért eredményekre (Kiss Gábor) | ||
| Számítógépesjáték-alapú képességfejlesztés (Molnár Gyöngyvér) | ||
| Multimédia-tananyagok nevelési szempontú értékelése (Boraros-Bakucz András) | ||
| A nyelvi fejlődés és a nyelvtudás értékelése Elnök: Molnár Edit Katalin | Tárgyaló | A verbálisfluencia-tesztek sztenderdizálásának újabb fejezete (Tánczos Tímea) |
| A verbálisfluencia-tesztek mennyiségi és minőségi elemzésének legújabb mutatói (Tánczos Tímea) | ||
| Az emberi kivonatolás statisztikája (Lengyelné Molnár Tünde) | ||
| Az anyanyelvi és az idegen nyelvi tudásszintek összefüggései, egy együttes értelmezési-értékelési keret lehetősége (Sominé Hrebik Olga) | ||
| Nyelvtanulásra vonatkozó meggyőződések mérése - Egy kérdőív kifejlesztésének folyamata (Bacsa Éva) | ||
| Német nyelvű készségtárgyak magyarul? (Sebestyénné Kereszthidi Ágnes) | ||