2009. április 25. (szombat) 9.00-10.40
SZIMPÓZIUM | ||
A szociálisérdek-érvényesítés többszempontú vizsgálata Elnök: Zsolnai Anikó Opponens: Molnár Éva | Díszterem | 4-17 évesek és szüleik szociálisérdek-érvényesítő képességeinek működése (Kasik László) |
A Fish-face teszt eredményei és a szociálisérdek-érvényesítő képességek kapcsolata 4-17 éves korban (Braunitzer Gábor) | ||
Összefüggések a szociálisérdek-érvényesítő és az érzelmi képességek között 4-17 évesek körében (Zsolnai Anikó, Kasik László ) | ||
A szülői erőforrások és a szociálisérdek-érvényesítés összefüggései (Tóth Edit) |
2009. április 25. (szombat) 9.00-10.40
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Tartalomfüggetlen és tartalomspecifikus tudáselemek elsajátítása Elnök: Tóth Zoltán | Nagyterem | Matematikai szöveges feladatok megoldásának jellemzői tanulásban akadályozott és többségi gyermekek esetében (Józsa Krisztián, Kelemen Rita) |
Döntésjátékok — mint a döntéshozó képesség fejlesztői (Nagy Dóra) | ||
A helyesírási képesség és a iskolai eredményesség összefüggései (Bordás Andrea) | ||
A deduktív gondolkodás diagnosztikus vizsgálata az 5. és 9. évfolyamon (Vidákovich Tibor) | ||
Az ismeretek megértését segítő fejlesztőprogram a természetismeret tanításához (Nagy Lászlóné, Korom Erzsébet) |
2009. április 25. (szombat) 11.00-12.40
SZIMPÓZIUM | ||
Helyzetkép az erdélyi anyanyelvoktatásról Elnök: Pletl Rita Opponens: Molnár Edit Katalin | Díszterem | Logikus vonások a kisiskolások szövegalkotásában. Gondolkodáslélektani sajátosságok a diákok szabadon írt meséi alapján (Kádár Annamária) |
Pályaválasztási döntések és karrierhez rendelt értékek a 12. osztályosok esszéiben (Szentes Erzsébet) | ||
Az erdélyi serdülő diákok énképének vizsgálata önjellemzéseik alapján (Horváth Zsófia) | ||
Az írásbeli kifejezőképesség színvonalának alakulása az erdélyi magyar iskolahálózatban (Pletl Rita) | ||
A tanulói teljesítmények és a társadalmi környezet közötti összefüggések (Tőkés Gyöngyvér) |
2009. április 25. (szombat) 11.00-12.40
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Ismeret- és értékközvetítés a társadalomismereti, művészeti, zenei és vallásos nevelésben Elnök: Korom Erzsébet | Nagyterem | Az állampolgári kompetencia fogalmi megalapozása általános és középiskolás tankönyvekben (Barassevich Tamás) |
A magyarországi történelem és társadalomismeret tudásszintmérések, teljesítményvizsgálatok metaelemzése (Kinyó László) | ||
A zenei műveltség kialakításának lehetőségei a középfokú oktatásban (Dohány Gabriella) | ||
A vizuális kompetencia vizsgálata komplex alkotó-befogadó feladatsorral (Kárpáti Andrea, Kováts Antalné) | ||
A megtérés tényezői a mai Magyarországon (Kovács-Krassói Anikó, Keszeli Sándor, Ferencz Zoltán) |
2009. április 25. (szombat) 13.20-15.00
Plenáris előadás
(Díszterem)
Prof. Dr. Andreas Frey
IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften
Levezető elnök: Csapó Benő
2009. április 25. (szombat) 15.20-17.00
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Iskolai eredményességet befolyásoló tényezők kutatása Elnök: Csíkos Csaba | Díszterem | Integrált természettudományos mintaprojekt eredményeinek értékelése a tanulók szemszögéből - Globális éghajlatváltozás oktatócsomag: hatásmérés (Horváth Dániel) |
Új, alternatív oktatási módszerek szükségessége a Környezetmérnök BSc. képzésben (Bodáné Kendrovics Rita) | ||
A természetismeret tanulását befolyásoló tényezők vizsgálata 5. és 6. évfolyamon (Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné) | ||
A szöveges értékelés gyakorlata az alsó tagozatos pedagógusok véleményének tükrében (Kovácsné Duró Andrea) | ||
Informatikai alapismereteket közvetítő tantárgy vizsgaeredményeit befolyásoló tényezők vizsgálata (Sitkuné Görömbei Cecília) | ||
Mentálhigiéné, énkép és személyiségfejlődés Elnök: Zsolnai Anikó | Nagyterem | A tanulási énkép összefüggése a tanulmányi eredményekkel és a képességfejlettséggel (Szenczi Beáta, Józsa Krisztián) |
A homoszexualitással kapcsolatos előítéletek, sztereotípiák és összefüggéseik néhány háttérváltozóval 16–18 évesek körében (Takács István Károly) | ||
Személyiség és megküzdés (Veress Erzsébet) | ||
Munkahelyi egészségügyi jellemzők a Vám-és Pénzügyőrség személyi állományának és a rendészeti szakközépiskolák oktatóinak empirikus vizsgálata alapján (Hidvégi Péter) |