2009. április 24. (péntek) 9.45-10.00
Megnyitó
(Díszterem)
2009. április 24. (péntek) 10.00-10.50
Plenáris előadás
(Díszterem)
Tanári bérezés - tanári teljesítmény
Dr. Varga Júlia
Budapesti Corvinus Egyetem
Levezető elnök: Vidákovich Tibor
2009. április 24. (péntek) 11.00-12.40
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Értékelés az olvasás- és fogalmazás- kutatásban Elnök: Józsa Krisztián | Díszterem | Mozgássérült tanulók fogalmazási képességének fejlesztő értékelése (Pintér Henriett) |
Az olvasásra vonatkozó meggyőződések és a szövegértési teljesítmény összefüggései 3-5. osztályban (Csíkos Csaba, Molnár Éva) | ||
A fogalmazásképesség fejlődése és mérése: egy longitudinális vizsgálat tanulságai (Molnár Edit Katalin) | ||
Olvasásistratégia-használat és olvasáshoz kötődő változók összefüggésének vizsgálata budapesti szakközépiskolások körében (Kelemen-Molitorisz Anikó) | ||
11. osztályos tanulók szövegalkotási képessége és szövegtani ismeretei (Nagy Zsuzsanna) | ||
IKT és tanulás Elnök: Ollé János | Nagyterem | Az informatikai készségek és a PISA-mérés eredményei közötti összefüggések (Dancsó Tünde) |
A 12. évfolyamos tanulók informatikai készségeinek fejlettsége, az egyes készségek fejlettsége közötti összefüggések (Dancsó Tünde) | ||
Pedagógusok IKT kompetenciái és pedagógiai stratégiái óravázlataik elemzése alapján (Lakatosné Török Erika) | ||
Tanár szakos hallgatók IKT használati szokásai és preferenciái (R. Tóth Krisztina, Molnár Gyöngyvér) | ||
IKT-s eszközök használata a tanárképzésben: problémaalapú tanulás multimédiás tanulási környezetben (Molnár Gyöngyvér) |
2009. április 24. (péntek) 13.20-15.00
SZIMPÓZIUM | ||
A DIFER-kutatások újabb eredményei Elnök: Józsa Krisztián Opponens: Nagy József | Díszterem | A rendszerező képesség fejlődése 4-8 éves korban (Zentai Gabriella) |
Az összefüggés-kezelés fejlődésének segítése mesékkel és a mesékről való csoportos beszélgetéssel (Szombathelyiné Nyitrai Ágnes) | ||
A megkésett fejlődésű gyermekek számolási készségének fejlesztési módszerei az iskola első éveiben (Csordásné Anda Éva) | ||
Középső csoportos gyermekek vizsgálata a DIFER-tesztrendszerrel és Piaget feladataival (Nagy Zsuzsanna) | ||
A beszédhiba és a beszédhanghallás összefüggése tanulásban akadályozott gyermekeknél (Józsa Krisztián, Fazekasné Fenyvesi Margit) |
2009. április 24. (péntek) 13.20-15.00
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
A neveléstudományi kutatások innovatív módszerei, eszközei és eljárásai Elnök: Molnár Gyöngyvér | Nagyterem | Az iskolai különbségek változása a longitudinális vizsgálat adatainak tükrében (Csapó Benő, Székely László, Tóth Edit) |
A choice - no-choice metodológia és alkalmazási lehetőségei a matematikai gondolkodás és az olvasás kutatásában (Csíkos Csaba) | ||
Az elektronikus tesztelés és tesztvégrehajtás fajtái (R. Tóth Krisztina) | ||
Fogalmi térképek alkalmazása természettudományos tantárgyakban (Habók Anita) | ||
A tanulók tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel (Kluknavszky Ágnes, Tóth Zoltán) |
2009. április 24. (péntek) 13.20-15.00
POSZTERBEMUTATÓ | ||
Poszterszekció Elnök: Vígh Tibor | Előtér | PRS rendszerrel végzett számonkérés informatika oktatás során (Papp László) |
Kiközösítés-mentes osztály (Wakai Seiji) | ||
Szociológiai tudásszintmérés végzős szociális munkás hallgatók körében (Benkő M.Brigitta) | ||
A viselkedészavarok nyomában...vagy mi is van a fülünk körül? (a 2007-es SNI kontrollvizsgálódás margójára...) (Csaplár Péterné) | ||
A cigány nyelv (romani) oktatásának lehetőségei - a kutatások tükrében (Hegyi Ildikó) | ||
Azt tanítom, aki vagyok! "A változás légy Te magad!" - Mahatma Gandhi (Jonai Eva Hava) | ||
A Programozási alapok tantárgy tesztkérdéseihez tartozó vizsgaeredmények értékelése (Kaczur Sándor, Kiss Gabriella) |
2009. április 24. (péntek) 15.20-17.00
Plenáris előadás
(Díszterem)
Prof. Dr. Johannes Hartig
Universität Erfurt
Levezető elnök: Molnár Gyöngyvér
2009. április 24. (péntek) 17.20-19.00
TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
Tanulási környezetek és stratégiák kutatása, fejlesztése Elnök: Nagy Lászlóné | Díszterem | KP-LAB — Az összevont osztályú iskolákban tanító tanár innovatív képességeinek fejlesztése az IKT eszközeivel (Koreczné Kazinczi Ilona) |
A tanulási stratégiák használata egy fogalmi térképes program után (Habók Anita) | ||
IKT eszközök rendszeres használata kollaboratív nyelvtanulási környezetben (Kétyi András) | ||
A célorientációs elmélet lehetőségei a tanulási környezet motivációs szempontú vizsgálatában (Fejes József Balázs) | ||
Együttműködő innovátor pedagógusok – a csoportmechanizmusok és az online interakcióláncok feltérképezése kapcsolatháló-elemzéssel (Dorner Helga) | ||
Mérés-értékelés a nyelvpedagógiában Elnök: Molnár Edit Katalin | Nagyterem | Az idegen nyelvi közvetítés készség a vizsgaeredmények statisztikai elemzésének tükrében (Dévény Ágnes) |
A feladat nyelvének hatása az angol nyelvi olvasásértési tesztek eredményére (Loch Ágnes) | ||
Iskolaérettség és nyelvi életkor összefüggéseinek vizsgálata többnyelvű környezetben élő gyerekek esetében (Erdei Ildikó) | ||
KER-eseti igazolás--Nyelvvizsgafeladatok szintillesztésének külső empirikus validálása vizsgázóközpontú módszerekkel (Szabó Gábor) | ||
A tanulók angolnyelv-tudásának szintje és az azokat meghatározó tényezők az általános iskola és a középiskola végén (Vígh Tibor, Tóth Edit) |