Részletes szakmai program
2007. október 27. (szombat) 9.00-10.45
2007. október 27. (szombat) 9.00-10.45
2007. október 27. (szombat) 11.00-12.45
2007. október 27. (szombat) 11.00-12.45
2007. október 27. (szombat) 11.00-12.45
| SZIMPÓZIUMOK | ||
| Tanulási környezet és tanulási anyagok Elnök: Kadocsa László Opponens: Kis-Tóth Lajos | Felolvasóterem | A virtuális tanulási környezet vizsgálata a Dunaújvárosi Főiskolán (Bán Anetta) |
| A tanulási környezet változásainak hatásai a tananyagfejlesztés módszereire (Ludik Péter, Ősz Rita) | ||
| Navigáció és dezorientáció a multimédiás oktatási anyagokban (Fauszt Tibor) | ||
| A tanulási környezet változása a tudásalapú társadalomban (Kadocsa László) | ||
| A változó tanulási környezet hatása a tantervfejlesztésre (Gubán Gyula) | ||
| Diszlexia és idegennyelv-tanulás Elnök: Kormos Judit Opponens: Vámos Ágnes | Elnökségi tanácsterem | Idegennyelv-tanárok és a diszlexia: egy országos felmérés tanulságai (Kontráné Hegybíró Edit, Kormos Judit, Tóth Lilla, Sáfár Anna) |
| A diszlexiás nyelvtanulók motivációs jellemzői: egy interjú-kutatás tanulságai (Csizér Kata) | ||
| Diszlexiás nyelvtanulók Magyarországon: tapasztalatok és élmények (Sarkadi Ágnes) | ||
| A diszlexiás gyermekek angol nyelvi készségeinek vizsgálata (Kormos Judit, Mikó Anna) | ||
2007. október 27. (szombat) 9.00-10.45
| TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
| Az információs- kommunikációs technológiák tanulás- és képességfejlesztő hatása Elnök: Molnár Gyöngyvér | Kisterem | Az IKT képességfejlesztő hatása az általános iskola bevezető szakaszában (Koreczné Kazinczi Ilona) |
| Az informatikai készségek fejlettsége az általános és a középiskola végén (Dancsó Tünde) | ||
| Online tanulóközösségek fejlődésének hatásmechanizmusai (Ollé János) | ||
| Tanulásfejlesztés elektronikus tanulási környezetben (Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna) | ||
| Innovatív pedagógiák alkalmazása a szakképzésben (Köpeczi-Bócz Tamás) | ||
| A sikeres tanulás tényezői Elnök: Mesterházi Zsuzsa | Képes terem | Alulteljesítő tehetséges tanulók fejlesztése (Heimann Ilona) |
| Az iskolai sikeresség - és ami mögötte van (Busi Etelka, Ollé János) | ||
| A fogalmi térképezés technikájának elsajátítása általános iskolában (Habók Anita) | ||
| A képességfejlesztés új útjai (Duró Zsuzsa) | ||
2007. október 27. (szombat) 11.00-12.45
| SZIMPÓZIUMOK | ||
| A népművelőtől az andragógusig Elnök: Juhász Erika Opponens: Sári Mihály | Felolvasóterem | Az andragógia szak szakmai jövőképe (Juhász Erika) |
| Egy szakma, váltásokkal (T. Kiss Tamás) | ||
| Professzionalitás az andragógiában (Kleisz Teréz) | ||
| Bemeneti kompetenciák – felmérés a művelődésszervező hallgatók körében (Márkus Edina) | ||
| Felsőoktatás és munkaerőpiac Elnök: Horváth Ágnes Opponens: Pais Ella Regina | Elnökségi tanácsterem | Értékrend és karrier (Horváth Ágnes) |
| A jelenlegi hallgatók aspirációi (Kántor Judit) | ||
| Pályakövetés – visszacsatolás (Lakatosné Török Erika) | ||
| Végzős és végzett hallgatók attitűdjeinek összehasonlítása (Baglyas Ferenc) | ||
| Munkaadói interjúk tanulságai a számok tükrében (Kovács Beatrix, Száraz Edit) | ||
2007. október 27. (szombat) 11.00-12.45
| TEMATIKUS ELŐADÁSOK | ||
| A pedagógus értékelésétől a tanulói önértékelésig Elnök: Golnhofer Erzsébet | Kisterem | Egy sajátos, a gyakorlatban alkalmazott megközelítési módszer pedagógusértékeléshez (Scheidl Róbert) |
| Tanárok értékelési gyakorlata egy kvalitatív kutatás tükrében (Kovácsné Duró Andrea) | ||
| STEP 21 - Egy standard értékelési keretrendszer alkalmazásának lehetőségei és esélyei a közoktatási intézményekben (Monoriné Papp Sarolta) | ||
| Serdülők önmagáról alkotott képe én-történeteik, önjellemzéseik tükrében - a narratív megközelítés alkalmazhatósága a pedagógiában (Tókos Katalin) | ||
| Szakképzés és oktatáspolitika Elnök: Nagy Mária | Képes terem | Szakképzési rendszerek fejleszthetősége nemzetközi összehasonlításban (Benedek András) |
| Új tanítási stratégiák, megváltozott pedagógusszerepek a szakképzésben (Farkas Éva) | ||
| A képzés és a munkaerő-piac igényeinek kapcsolata a Közép-dunántúli Régióban (Torgyik Judit, Mócz Dóra) | ||
| Hogyan sikerült ez a németeknek? Innovatív régiók a felsőoktatás szolgálatában (Papp Éva) | ||
2007. október 27. (szombat) 11.00-12.45
| POSZTERBEMUTATÓ | ||
| Információs- kommunikációs technológiák az oktatásban Elnök: Molnár Gyöngyvér | Keresztfolyosó | A konstruktív pedagógia multimédiás oktatóprogramjának fejlesztési folyamata (Gaál Gabriella) |
| Az internet káros adattartalmainak kezelése a közoktatásban: nemzetközi tendenciák és magyarországi kihívások (Szombathelyi Nóra, Bozsó Beáta, Kinyó László) | ||
| Egy modern oktatási szemlélet kialakításának lehetőségei a munkaerő-piaci igényekhez alkalmazkodva (Lévai Dóra) | ||
| Programozáshoz használjuk a fejünket (Golda Bence) | ||
| Az e-tanulótípusok oktatásának módszertani különbségei (Sass Judit, Bodnár Éva) | ||
| A földrajztanár-jelöltek IKT kompetenciájának fejlesztése elektronikus tanulási környezetben (Pajtókné Tari Ilona) | ||
| A b-learning oktatási módszer alkalmazása a Vám- és Pénzügyőri Iskola szakképzésében (Dézsi Zsolt) | ||
| E-mentor szerepek a tanárjelöltek képzési folyamatában (Szerencsés György) | ||
| Személyes élmények, tapasztalatok a felnőttek felsőfokú továbbtanulásában, oktatásában (Simon Kinga Katalain) | ||
|
« 2007. október 25. (csütörtök) « 2007. október 26. (péntek) |