Előszó a második kiadáshoz (Csapó Benő)
Bevezetés (Csapó Benő)

1. fejezet. Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei (Csapó Benő)

2. fejezet. Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályozatok? (Csapó Benő)

3. fejezet. A tesztekkel mérhető tudás (Csíkos Csaba - B. Németh Mária)

4. fejezet. Az iskolai és hasznosítható tudás: a természettudományos ismeretek alkalmazása (B. Németh Mária)

5. fejezet. Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai: természettudományos tévképzetek (Korom Erzsébet)
6. fejezet. Megtanult és megértet matematikatudás (Dobi János)

7. fejezet. Tudományos és hétköznapi logika: a tanulók deduktív gondolkodása (Vidákovich Tibor)

8. fejezet. Gondolkodás a bizonytalaságról: valószínűségi és korrelatív gondolkodás (Bán Sándor)

9. fejezet. Az új tudás képződésének eszköze: az induktív gondolkodás (Csapó Benő)

10. fejezet. A tudás szerveződése az összefüggés-vizsgálatok tükrében (Vidákovich Tibor - Csíkos Csaba)

11. fejezet. Az iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése (Csapó Benő - Korom Erzsébet)

12. fejezet. Utószó a második kiadáshoz.
Az iskolai tudás: újabb elemzések és eredmények. (Korom Erzsébet)